שניה לפני שהלכת!
רצינו להציע לך חבילת לידים במחיר מיוחד,
לקבלת פרטים מלאו את הטופס:
עמוד הבית » 5 טיפים לשיווק יעיל ומוצלח באמצעות משפיענים
פרסום ושיווק באמצעות משפיענים (Influencer Marketing) נמצא כעת בשיאו. זה לא מפתיע בהתחשב בכך שהוא משחק על כמה מהמאפיינים הבולטים של שנת 2019 – פלטפורמות סושיאל מובילות כמו סנאפצ'ט, יו-טיוב ואינסטגרם, תוכן ויזואלי כמו תמונות וסרטונים והרצון העז של גולשים רבים למצוא אנשים לתקשר איתם ולהתחבר אליהם גם באופן דיגיטלי. אם אתם שוקלים לשווק את המותג ואת המוצרים שלכם באמצעות משפיענים, כדאי מאוד שתתחשבו בטיפים הבאים.
לפני כל קמפיין פרסום דיגיטלי, חשוב לשבת ולאפיין את המטרות שאתם שואפים להשיג. כך תוכלו לצאת לדרך כשאתם יודעים אחרי אילו נתונים אתם הולכים לעקוב ומה ייחשב כהצלחה. בנוסף למטרות, כמובן שצריך לאפיין גם את קהל היעד על פי מגוון של פרמטרים ומאפיינים – טווח גילים, דפוסי גלישה, דפוסי התנהגות, תחומי עניין – וכו'. לאחר שתעשו זאת, תוכלו להתחיל לחפש משפיען שפרופיל הקהל שלו מתאים לפרופיל קהל היעד שלכם למען יצירה של קמפיין אפקטיבי ומוצלח.
שיווק באמצעות משפיענים צובר תאוצה משמעותית בשנים האחרונות. כמו כל תחום שהופך לפופולארי ומסוגל להניב רווחים יפים לעוסקים בו, גם במקרה זה קיימים לדאבוננו משפיענים מזויפים. בהתחשב בעובדה שהמשפיען יכול לגבות תשלום גבוה יותר בעבור הפרסום שלו, ככל שיש לו יותר עוקבים, זה לא מאוד מפתיע שחלקם משתמשים בדרכים-לא-דרכים על מנת להגדיל את כמות העוקבים, כולל רכישה של עוקבים ושימוש בעוקבים שהם לא יותר מאשר בוטים. חשוב לערוך מחקר מעמיק אודות המשפיענים שאתם בוחנים, על ידי כך שתבחנו את ההיסטוריה שלהם בתחום, את כמות המעורבות לה הם זוכים ואת החברות שאיתן הם שיתפו פעולה בעבר.
כמות העוקבים היא לא הנתון היחיד שקובע, ולפעמים דווקא משפיענים עם קהל קטן וממוקד יותר עשויים להיות יותר יעילים עבורכם. אמנם החשיפה שלה תזכו דרך משפיענים בעלי קהל גדול היא רחבה יותר, אך יש יתרונות גם למשפיענים קטנים יותר – הקשר שלהם עם הקהל אישי יותר, אחוז המעורבות איתם בקרב העוקבים שלהם גדול יותר, הקהל שלהם ממוקד, מטורגט וחם יותר והם נתפסים כאנשים רגילים יחסית – דבר המעורר אמון בהם, ואמון מעלה את הסיכוי שהעוקבים שלהם יסמכו על הדעה שלהם ויבצעו רכישה בפועל. בנוסף, סביר להניח שהם יגבו תשלום נמוך יותר עבור הפרסום של המוצר/ים שלכם.
לפני שיצרתם קשר עם משפיענים ספציפיים, וגם לאחר מכן, תוכלו להפיק תועלת מלתקשר איתם בפלטפורמות הסושיאל למיניהן, כמו למשל דרך שיתוף הפוסטים שלהם וכתיבת תגובות. מכך תוכלו להרוויח פוטנציאלית מספר דברים – הקהל שלהם עשוי להיחשף אליכם ללא עלות נוספת, תוכלו לגרום למשפיענים עצמם לשים אליכם לב ואולי אף לחבב אתכם אם תזכירו אותם בפוסטים שלכם, תוכלו ליצור איתם שיתופי פעולה מגוונים שיחסכו לכם בעלויות הפרסום וגם להבין עם אילו משפיענים כדאי לכם לתקשר כחלק מהמחקר שאתם עורכים בנידון.
חלק מהמשפיענים עשוי להסתפק בלקבל ולהשתמש באופן חינמי במוצר/ים שלכם. זה אמנם חוסך עלויות, אך לפעמים כדאי לדאוג בכל מקרה למתן תגמול הולם, ואף מעט מעבר לציפיות הבסיסיות שלהם, על מנת לרתום אותם באופן מלא לקמפיין שלכם. כמו שלפעמים משתלם להעניק לעובד שכיר משכורת גבוהה יותר בשביל להעלות את מוראל העבודה ואת המוטיבציה שלו, כך גם תגמול הולם עשוי לגרום למשפיען להשקיע בפרסום שלכם מעט או אף הרבה יותר.
רצינו להציע לך חבילת לידים במחיר מיוחד,
לקבלת פרטים מלאו את הטופס: