שניה לפני שהלכת!
רצינו להציע לך חבילת לידים במחיר מיוחד,
לקבלת פרטים מלאו את הטופס:
עמוד הבית » היכן להשקיע – קידום אתרים אורגני או קידום אתרים ממומן?
קידום בגוגל מתחלק באופן גס לשתי פלטפורמות שונות – קידום אורגני (SEO) וקידום ממומן (Google Ads). אין סיבה לחשוב שמדובר בפלטפורמות מתחרות, ולמעשה לכל אחת יש יתרונות, מאפיינים, שימושים – וגם חסרונות משלה. אין כאן שאלה של עדיפות, אלא של התוויית אסטרטגיה נכונה, וכל מקרה לגופו. לפעמים עדיף להשתמש בפלטפורמה אחת, ולפעמים בשנייה, ולרוב כדאי לשלב כלים ולהשתמש בשתיהן בחוכמה.
הנתונים מספרים שכ-70% מכלל הטראפיק שמגיע דרך מנוע החיפוש של גוגל הוא טראפיק אורגני, וכ-30% מגיע באופן ממומן. למרות שהנתונים ברורים למדי, אי אפשר להסיק מזה שקידום אורגני עדיף על קידום ממומן, בגלל שהדינאמיקה שלהם שונה לחלוטין – וכך גם סוג ואופי הטראפיק שמגיע לאתר.
קידום אורגני מהווה השקעה לטווח ארוך. מלבד התשלום לסוכנות פרסום דיגיטלי שתבצע את העבודה, אין צורך בהשקעה של כסף עבור תשלום נוסף לגוגל. הדבר אמנם לוקח מספר חודשים טובים, ולפעמים אף מעבר לכך, אך בסופו של יום – האתר שלכם בהחלט יכול להיות מדורג במקומות הראשונים בדף התוצאות. אם הקידום בוצע באופן איכותי, הוא יוכל להישאר שם זמן רב גם תוך השקעה פאסיבית יחסית החל מאותה נקודה. זאת לעומת קידום ממומן, בו ברגע שהפסקתם לממן – הפסקתם גם לקבל פרסום..
קידום ממומן הוא כמו בליצקריג – מתקפת בזק. אם אתם חסרי סבלנות, דרך קידום ממומן תוכלו לטפס מהר מאוד למקומות הראשונים בגוגל, למרות שבכל מקרה יש לבצע אופטימיזציה ולשפר את התוצאות וההישגים עם הזמן. זהו כמובן היתרון הגדול ביותר של הערוץ השיווקי הזה. חסרונו מצוי בצורך להשקיע כסף ללא הפסקה, וכאמור – אם תחתכו את המימון, תחתכו גם את הפרסום.
לא חובה לבחור או-או, ובמקרים רבים – עדיף גם-וגם. קידום אורגני לא בא על חשבון קידום ממומן, ולהפך. אם חשוב לכם לקדם את האתר ולראות תוצאות תכף ומיד, תוכלו להשקיע בקידום ממומן. אין זה אומר שלא כדאי להשקיע גם בקידום האתר לטווח ארוך, כך שתוכלו לקבל לידים ומכירות באופן אורגני ואף להקטין את תקציב הפרסום שלכם עם הזמן, כי הפניות אליכם יגיעו גם כך. יתרה מכך, אפשר לבחור לקדם באופן ממומן ביטויים מסוימים מאוד, ולהשקיע את שאר המאמצים בקידום אורגני. בכל מקרה חשוב מאוד להשקיע בשיפור והשחזת ממשק וחוויית המשתמש באתר, מאחר ושניהם חשובים מאוד לכל סוג של שיווק של האתר.
אם בכל זאת רוצים לבחור בין האפשרויות ולא ללכת על שתיהן, יש מספר נקודות שחשוב להתייחס אליהן –
רצינו להציע לך חבילת לידים במחיר מיוחד,
לקבלת פרטים מלאו את הטופס: