ההבדל בין ניהול מוניטין מקוון ליח"צ, פרסום ממומן וקידום אתרים

תוכן עניינים

ניהול מוניטין
ניהול מוניטין

מה זה יחסי ציבור (PR)?

יחסי ציבור הם אוסף פעולות שמטרתן להשפיע על הציבור או על קהל יעד מסוים, זהו תחום בתקשורת המונים המהווה כלי חשוב להשגת המוניטין הרצוי עבור מותג, אדם או ארגון. תחום יחסי הציבור משתלב היטב עם תחום הפרסום, אך להבדיל מפרסום ביחסי ציבור משתמשים בחלקים החדשותיים והעיתונאים במדיה ולא בכלי הפרסום הניתנים למדידה.

יחסי ציבור הם כלי שיווקי יעיל ואפקטיבי אך עדיין רבים מעדיפים להשקיע בפרסום באינטרנט בגלל שניתן לנטר ולמדוד את התוצאות, לעומת הקושי לנטר את תוצאות יחסי הציבור. עם זאת, אין להקל ראש בחשיבות יחסי הציבור באינטרנט מאחר וזהו כלי יעיל להעברת מסרים ולהשפעה על קהל יעד מסוים.

מותגים ועסקים גדולים לרוב יעסיקו משרד יח"צ חיצוני, יש מותגים המעסיקים יחצ"ן באופן קבוע במחלקת הדיגיטל או במחלקת השיווק של החברה. מומחה ליחסי ציבור מגבש אסטרטגיה שיווקית ועליו להיות בקשר הדוק עם אנשי תוכן ודיגיטל, עיתונאים, בכירים בתקשורת, משרדים לניהול מוניטין וכו'.

חברות קטנות לרוב יעסיקו יחצ"ן רק במצבי משבר ופגיעה משמעותית במוניטין החברה, לרוב הם יקבלו שירותי יח"צ מסוכנות הפרסום המנהלת את הקמפיינים שלהם בדיגיטל. אם אתם בעלי עסק קטן כדאי לכם ללמוד כלים מתחום יחסי הציבור כיוון שאתם יכולים לחסוך עלויות ולבצע פעולות רבות לשיפור המוניטין ולהעברת מסרים חיוביים על העסק שלכם.

מה זה PPC?

פרסום ממומן הוא כלי חשוב המאפשר לכם לחשוף את העסק בפני קהלי מטרה המוגדרים מראש, מודעות הפרסום מוצגות במיקומים מרכזיים ואטרקטיביים בגוגל, ברשתות החברתיות ובאתרים רבים נוספים.

פרסום ממומן PPC מבוסס על תשלום לפי הקלקות בפועל על המודעה או לפי פניות לעסק. הפרסום הממומן מתאים לכל העסקים, גם לעסקים הקטנים ומוגבלי התקציב. חשוב לציין כי יש תעשיות שאינן מורשות לפרסם באינטרנט, לדוגמה נשקים, חומרי נפץ, סמים, מצלמות ריגול, מוצרי טבק וכו'.

לפרסום הממומן יש מספר מטרות עיקריות:

  • חשיפת העסק או המותג באינטרנט.
  • בניית נכס דיגיטלי.
  • איסוף לידים איכותיים.
  • גידול במספר הגולשים המבקרים באתר או בדף נחיתה ייעודי.
  • שיפור ביחס ההמרה.
  • מיתוג ונראות באינטרנט.

מה זה SEO?

SEO הוא כלי שיווקי המתמקד אך ורק בדיגיטל, מטרת ה-SEO היא לשפר את דירוג האתר שלכם בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים. אפשר ללמוד טכניקות SEO שונות כדי לקדם את האתר בגוגל בשיטות עשה זאת בעצמך, עם זאת עדיף להשאיר את המלאכה לאנשי המקצוע מאחר ונדרש ידע רב וניסיון עשיר בתחום.

ראוי לציין כי למעלה מ-6.5 מיליארד חיפושים נערכים מידי יום במנועי החיפוש השונים, כאשר מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בארץ וברחבי העולם הוא גוגל. כיום, כולם מחפשים מידע על עסקים, מותגים, מוצרים, אנשים ונתונים שונים במנועי החיפוש ובראשם כמובן גוגל, אם האתר שלכם מופיע בדירוג גבוה בתוצאות החיפוש אתם זוכים לחשיפה עצומה, לתנועה גבוהה לאתר, לתדמית של עסק מצליח וליתרונות רבים נוספים.

בהתאם לצורך כדאי לשלב בין פרסום ממומן לבין קידום אתרים אורגני, במיוחד אם בניתם אתר לעסק רק לאחרונה. הפרסום הממומן הוא מיידי ותוך זמן קצר תבחינו בגידול משמעותי בתעבורה לאתר ובפניות לעסק. קידום אתרים אורגני דורש זמן והתמדה, את התוצאות רואים לאחר 3 עד 6 חודשים, אך ברגע שמגיעים לדירוג גבוה במנועי החיפוש ניתן לשפר את התוצאות העסקיות באופן משמעותי וליהנות מתמורה מלאה לעלות ההשקעה ב-SEO.

קידום אתרים אורגני אפקטיבי ומקצועי במנועי חיפוש כולל מספר שלבים כדוגמת:

  • אופטימיזציה לאתר – חשוב להכין את האתר לקראת הקידום האורגני, יש לתקן בעיות בקוד ובמבנה האתר, ליצור היררכיה ברורה, לשדרג את חוויית המשתמש באתר, לרענן תכנים, להוסיף תמונות איכותיות וסרטונים, וחשוב לוודא שהאתר נטען במהירות ומתאים לכל סוגי המכשירים והמסכים (אתר רספונסיבי) ועוד.
  • מחקר מילות מפתח – כדי לקדם אתר במנוע חיפוש יש לערוך מחקר מילות מפתח. אלו ביטויים נפוצים שגולשים מחפשים במנוע החיפוש, בחירה נכונה של מילות המפתח מבטיחה דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
  • בניית קישורים – חשוב לבנות קישורים לאתרים חיצוניים הנחשבים לאיכותיים, זהו אחד מכלי ה-SEO החשובים, בנוסף יש לוודא כי כל הקישורים הפנימיים והחיצוניים באתר תקינים ואין הודעות מסוג 404.
  • תוכן – גוגל אוהב תוכן איכותי ומקורי המספק ערך לגולשים, השקיעו בתכנים איכותיים באתר שלכם וכך תיהנו ממיקום גבוה בתוצאות החיפוש וממיתוג מנצח. את התוכן אפשר להפיץ גם באתרים אחרים וליצור קישור התורם לקידום אורגני של האתר שלכם.

מה זה ORM?

ניהול מוניטין מקוון נועד לשפר את הנוכחות הדיגיטלית של עסק, מותג או אדם מסוים. בניהול מוניטין ברשת האינטרנט נעזרים בכלים שונים מתחומים כמו SEO, פרסום ממומן ויחסי ציבור מקוונים. אחת המטרות היא להדחיק מטה את האזכורים השליליים עליכם. חשוב לזכור כי המידע באינטרנט נשמר ולא נמחק, וכאשר גולש מחפש מידע עליכם הוא נחשף גם לתוצאות השליליות ועשוי לקבל רושם שלילי על העסק שלכם ולרכוש מוצרים או שירותים מהמתחרים שלכם.

למותגים מובילים מומלץ לנטר ולעקוב אחר אזכורים שליליים לפחות פעם בשבוע, יש כלים מתקדמים לניטור התוצאות באינטרנט. חשוב לטפל בזמן וביעילות באזכורים השליליים, יש להימנע משיטות פסולות שאינן חוקיות לכן כדאי לבחור חברה המתמחה ב-ORM.

כדי לבדוק אילו אזכורים שליליים קיימים ברשת על העסק שלכם מומלץ לחפש את שם החברה בגוגל ולעיין בתוצאות החיפוש. אם יש תוצאות שליליות המופיעות מעל הקישור האורגני לאתר של העסק אתם חייבים לדאוג לניהול מוניטין מקוון. אם האזכורים השליליים מופיעים בדף הראשון והשני כדאי לפנות לאנשי המקצוע כדי לדחוק את התוצאות השלילית ועל מנת לשפר את הנראות והמוניטין שלכם באינטרנט.

במצבים בהם האזכורים השליליים מופיעים רק מהדף השלישי ומטה מצבכם עדיין טוב, עליכם לזכור כי מרבית הגולשים לא טורחים לעבור לעמוד השלישי בתוצאות החיפוש. גם במקרה זה כדאי להתחיל לפרסם תכנים איכותיים ומקוריים על המותג והעסק שלכם, כך התוצאות השליליות ידחקו מטה ותיהנו מחיזוק המותג ומנוכחות בולטת ברשת.

איך SEO ו-PPC יכולים לסייע לעסק שלכם?

קידום אתרים ופרסום ממומן נועדו בין היתר ליצור תנועה גבוהה של גולשים לאתר שלכם. חשוב לדעת שרוב הגולשים המחפשים מידע במנועי החיפוש מתייחסים בעיקר לתוצאות האורגניות. יש מחקרים המצביעים על כך ש-94% מהגולשים מקליקים רק על התוצאות האורגניות והם מתעלמים ממודעות הפרסום.

יחד עם זאת, שילוב נכון בין פרסום ממומן לקידום אורגני מבטיח לכם שיפור ניכר בתוצאות העסקיות ועלייה משמעותית בתנועת הגולשים לאתר. מומלץ להשקיע בקידום אורגני של האתר ובהתאם לצורך לנהל קמפיינים בגוגל כדי לקבל יותר לידים איכותיים ולשפר את הנראות בדיגיטל.

יש מותגים המפצלים את תקציב השיווק שלהם בדיגיטל ל-50% לטובת קידום אתרים אורגני ו-50% לפרסום ממומן. כדאי להתייעץ בנושא זה עם המומחים כדי לקבל החלטה נכונה מאחר ויש פרמטרים רבים המשפיעים על בחירת ערוצי השיווק באינטרנט. 

מה ההבדל בין ניהול מוניטין לפרסום ממומן, יח"צ וקידום אתרים?

לאחר שהבנו מה כל מושג אומר כדאי להבין את ההבדלים בין התחומים השונים. ניהול מוניטין מקוון הוא אוסף של פעולות להדחקת אזכורים שליליים באינטרנט, ב-ORM משתמשים בכלים שונים מתחום ה-SEO,  PPCו-PR.

עסקים חדשים בדרך כלל לא זקוקים לניהול מוניטין מאחר ועדיין אין אזכורים שליליים עליהם ברשת, בעוד מותגים וארגונים שונים הקיימים זמן מה סובלים מתוצאות שליליות רבות, בדרך בגלל אלו חוות דעת וביקורות שליליות על המותג שנכתבו על ידי לקוחות מאוכזבים או ממורמרים, לעיתים האזכור השלילי הוא במזיד ונכתב על ידי המתחרים.

כל עסק וכל מותג חייב כיום להשקיע בנכסים דיגיטליים ובפעולות שיווקיות שונות באינטרנט כדי ליצור נוכחות דיגיטלית מרשימה ובמטרה לשפר את התוצאות העסקיות. לכן, כדאי לתכנן אסטרטגיה שיווקית בעזרת המומחים ולחלק את התקציב בין כלי השיווק השונים בדיגיטל, לפחות 50% מהתקציב צריכים להיות מופנים לקידום אתרים אורגני, אך כל מקרה לגופו.

ניהול מוניטין באינטרנט נחוץ בעיקר למותגים ולעסקים הסובלים מביקורות שליליות, אם למותג שלכם אין אזכורים שליליים תוכלו להשקיע יותר כסף בפרסום ממומן, ביחסי ציבור ובקידום אורגני כדי לשפר את הנראות ברשת, ליצור בידול מהמתחרים ולהגדיל את התנועה לאתר.

את תוצאות הקידום האורגני רואים בדרך כלל רק אחרי שלושה חודשים עד חצי שנה, כאשר האתר שלכם מדורג במיקום גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל (ובהתאם לצורך גם במנועי חיפוש אחרים) אפשר לצמצם את הפרסום הממומן ולהשקיע יותר בניהול מוניטין כדי להקדים תרופה למכה ולהדחיק את האזכורים השליליים מטה.

למותגים המובילים מומלץ להקפיד על ניהול מוניטין קבוע וכעניין של שגרה. במציאות של היום רוב האנשים מחפשים מידע על עסקים לפני רכישת מוצרים או שירותים, אם הם נתקלים באזכורים שליליים על המותג שלכם הם יחששו לרכוש מכם מוצר או שירות ויעדיפו להזמין מהמתחרים. לכן, ניהול מוניטין מקוון הוא כלי שיווקי חשוב ומהווה חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק הכוללת גם כלים אחרים כמו PR, SEO ו-PPC.

יחד עם זאת, שילוב נכון בין פרסום ממומן לקידום אורגני מבטיח לכם שיפור ניכר בתוצאות העסקיות ועלייה משמעותית בתנועת הגולשים לאתר. מומלץ להשקיע בקידום אורגני של האתר ובהתאם לצורך לנהל קמפיינים בגוגל כדי לקבל יותר לידים איכותיים ולשפר את הנראות בדיגיטל.

יש מותגים המפצלים את תקציב השיווק שלהם בדיגיטל ל-50% לטובת קידום אתרים אורגני ו-50% לפרסום ממומן. כדאי להתייעץ בנושא זה עם המומחים כדי לקבל החלטה נכונה מאחר ויש פרמטרים רבים המשפיעים על בחירת ערוצי השיווק באינטרנט. 

Ymedia חברת לידים

יופה מדיה בע"מ הינה חברת לידים וותיקה ומנוסה בעלת רקורד עשיר בתחום מכירת לידים, עד היום סופקו מיליוני לידים ע"י החברה באמצעות ערוצי שיווק שונים ומגוונים בתחומים תחרותיים. כיום, החברה מנהלת תקציבי מדיה בגובה עשרות מיליוני ש"ח בשנה.

המומחיות שלנו

תחום הפיננסים זה התחום שאנו הכי חזקים בו, בהתחייבות: ביטוח, הלווואות, אשראי, משכנתאות, פנסיוני, ניהול השקעות ועוד.

יצירת קשר
Ymedia קניית לידים
5.0
מבוסס על 41 ביקורות
powered by Google
js_loader

שניה לפני שהלכת!

רצינו להציע לך חבילת לידים במחיר מיוחד,

לקבלת פרטים מלאו את הטופס:

להזמנת חבילת לידים מלאו פרטים:

דברו איתנו

לשיחת ייעוץ מהירה מלאו פרטים או התקשרו:
073-3742226