8 מיתוסים על שיווק אוטומטי

"היום כבר כל עסק מבין כי השיווק שלו יכול להיות אוטומטי. הימים בהם היה צריך לזכור לבצע פולו-אפ (טלפון חוזר) למתעניינים או תקופות בהם אתרי אינטרנט היו מציעים את אותה ההצעה לכל המבקרים באתר, מבלי להתחשב למקור דרכו הם הגיעו לאתר עומדים להיגמר". 
כך סיכם גרי ויינרצ'ק את נאומו בכנס השיווק והחדשנות העולמי האחרון שנערך בסן פרנסיסקו.

אין ספק כי אוטומציה שיווקית היא מצרך חובה לכל חברה גדולה, שבה יש צורך לתקשר עם אלפי לקוחות ומתעניינים חדשים על בסיס יומי. לעומת זאת, עבור עסקים קטנים, השאלה האם להשקיע באוטומציות שיווקיות היא לגיטימית, במיוחד אם מעולם לא התנסת עם אוטומציות שיווקיות עסק. ברוב המקרים, שימוש באוטומציות עבור הפעילויות השיווקיות שלך כמו קמפיינים בפייסבוק או גוגל הוא מאוד חיובי. אומנם, עדיין חשוב להבין מה הם המיתוסים ומה הם האמיתות בכל מה שקשור לעולם האוטומציות השיווקיות.

כדי שנוכל להבין למה לצפות, ריכזנו עבורך 8 מיתוסים נפוצים אודות שיווק אוטומטי (Marketing Automation) ואת גרעין האמת שמאחוריהם.

שיווק אוטומטי לעסקים

תוכן עניינים

1. שיווק אוטומטי הוא בסך הכל שליחת הודעות בצורה אוטומטית

שיווק אוטומטי מאפשר בין השאר שליחת הודעות אוטומטיות ללקוחות פוטנציאליים (וללקוחות בפועל) דרך ערוצים כמו SMS, מיילים, אתר, רשתות חברתיות ועוד.

למרות זאת, הקונספט של שיווק אוטומטי הוא הרבה יותר רחב, עמוק ועוצמתי משליחת הודעות אוטומטיות. אוטומציה שיווק מאפשרת לנו למקסם ולייעל את התהליך אותו לקוחות עוברים מיצירת הקשר הראשוני ועד לביצוע העסקה ושירות הלקוחות שלאחר מכן. כך, איננו צריכים לכתוב את אותם ההודעות שוב ושוב בכל פעם מחדש ובעיקר למקד את התכנים והמסרים השיווקיים שלנו בהתאמה לקהלים שונים.

כך לבסוף מתאפשר לנו לאסוף דאתא ומידע המאפשרים לנו להבין טוב יותר במה הלקוחות שלנו מעוניינים באמת וכתוצאה מכך להגדיל את אחוזי היקף המכירות בעסק.

2. שיווק אוטומטי קל יותר מתהליכים ידניים

שיווק אוטומטי טוב יותר מתהליכים ידניים בהמון אפיקים, אך האם שיווק אוטומטי הופך את החיים לקלים יותר? התשובה היא שלא תמיד.

אינך יכול ליצור מערכי שיווק אוטומטיים ופשוט לשכוח מהם מתוך ההנחה שהם יובילו לקוחות חדשים מהחלק העליון של המשפך ועד סופו התחתון. עלינו להשגיח ולבדוק מה התוצאות של כך קמפיין וקמפיין, באילו משפכים התקבלו התוצאות הטובות ביותר, תוך ניתוח של הדאתא שהתקבלו במטרה לבצע אופטימיזציה תמידית לתוצאות טובות יותר.

שיווק אוטומטי מאפשר להסיר את הצורך בביצוע פעולות גנריות (פעולות החוזרות על עצמן). כך, אנחנו יכולים להתפנות לבצע פעולות גבוהות ומסובכות יותר הדורשות חשיבה רבה.

3. שיווק אוטומטי הוא עבור שליחת מיילים בלבד

נכון! סתאאם… לא באמת. כמו שהוזכר קודם, השימוש בשיווק אוטומטי מתבצע במגוון ערוצים ולא רק במייל. בזמן שהודעות אוטומטיות במייל הם דרך טובה להתחיל, שיווק אוטומטי יכול לפתוח עבורך ערוצי שיווק נוספים שיאפשרו להגיע לקהל יעד ממוקד בצורה אורגנית או בעלות מאוד נמוכה. ככל שנמשיך לאסוף יותר מידע על הלקוחות שלנו כמו מספרי טלפון לדוגמה – כך נוכל להגיע בצורה יצירתית ליותר לקוחות במגוון ערוצים כמו וואצפ וSMS.

אין צורך להגביל את הפעילות שלך רק למיילים מכירתיים – עליך לקיים שיחה עם הלקוחות בכל מקום בו יש להם אינטראקציה עם המותג שלך, בייחוד באתר האינטרנט שלך דרך טפסי לידים, צ'אטבוטים ומשפכים שיווקיים.

4. שיווק אוטומטי רלוונטי רק לחברות גדולות

לא משנה עד כמה קטן העסק שלך, שיווק אוטומטי שווה את ההשקעה שתאפשר לך לבצע מגוון פעולות ותהליכים באופן אוטומטי, כך לך יתאפשר לנהל את המשימות החשובות והמסובכות יותר.

מלבד החברות הגדולות במשק, יותר ויותר עסקים קטנים ובינוניים מתחילים להשקיע בשיווק אוטומטי – מה שאומר שבעתיד הלא רחוק גם עסקים מאוד קטנים יבינו את הערך ששיווק אוטומטי יכול לספק עבורם, בדיוק כמו שקרה עם הפרסום הממומן בפייסבוק.

שילוב הדרגתי של אוטומציות במערך השיווק, בהתאם לקצב הצמיחה והגדילה של העסק שלך הוא מהלך הכרחי אשר יאפשר לך לצבור יתרון על מתחרים רבים בתחום עיסוקך.

5. שיווק אוטומטי מרגיש רובוטי ולא אותנטי

אוטומציות שיווקיות ישדרו רובוטיות וחוסר אותנטיות בהתאם לאיך שהתכנים בהם נשתמש יגרמו לאוטומציות להישמע.

דרך נוספת לעידוד תוכן אותנטי ואישי הוא בעזרת טרגוט תוכן ספציפי בהתאם לכמה שיותר קבוצות קהל שונות – למשל תוכן שמדבר בשפה צעירה עבור לקוחות צעירים ותוכן שמדבר בצורה עסקית עבור לקוחות עסקיים. יש לזכור כי המוצר יכול להיות זהה אך השיקולים לקניית המוצרים שונים בין כל קבוצת קהל.

סיווג המסרים בהם אנו פונים לכל קבוצת קהל מאפשרת לנו להישאר אותנטיים, לפנות לרגש של הלקוחות וכתוצאה מכך להגדיל בצורה משמעותית את כמות המכירות. זהו ללא ספק המהות של שיווק אוטומטי.

6. שיווק אוטומטי לא יחליף את התשתית המסורתית

אומנם, מעטים מאיתנו אולי מרגישים כי מערך השיווק שלהם מספק את הסחורה ולכן אין צורך "לתקן" אותו עם כל השקעה.

אבל בסופו של יום, אם הינך רוצה להתמודד עם המתחרים המובילים בתעשייה שלך, אין מנוס משילוב מערכי שיווק אוטומטיים בעסק: תעשיית השיווק הדיגיטלי גדלה בקצב מטורף של יותר מ30% בשנה. יתרה מזאת, אלו שטרם משתמשים בשיווק אוטומטי הצהירו כי יתחילו לשלב שיווק אוטומטי ב12 החודשים הקרובים, על הפי הסקר שנעשה על ידי emailmonday.

לינק לסקר >>  

שיווק אוטומטי הוא ללא ספק העתיד, אם לא ההווה של עולם השיווק. אין ויכוח כי כל אחד צריך לעלות על הסיפון כדי להישאר תחרותי ורלוונטי. 

7. שיווק אוטומטי יספק רק דחיפה למערך השיווק שלך

ההשקעה שלך בשיווק אוטומטי תניב פרות באופן מיידי גם באפיקים אחרים של העסק שלך.

לדוגמה, שיווק אוטומטי עוזר לך להיות יותר יעיל כשמדובר במכירות. על פי המחקר שביצעה MarketingSherpa, רק 27% מהלידים המועברים למחלקת המכירות הם איכותיים (או חמים
בשפת העם). שיווק אוטומטי יעזור לך לא רק לייצר יותר לידים, אלא גם לחמם לאורך זמן
עם מספר מסרים כך שבשלב המכירה הם יהיו בשלים להפוך ללקוחות שלך. כך נוכל לחסוך
זמן ואנרגיה על לידים לא רלוונטים והתמקד במתעניינים איכותיים.

8. לאחר שהליד הפך ללקוח, תהליך השיווק האוטומטי מסתיים

המטרה של תהליך יצירת לידים חדשים היא להפוך את אותם קהלים חדשים ללקוחות משלמים. אבל שיווק אוטומטי שנעשה בצורה נכונה הוא קצת מעבר לסגירת העסקה הראשונה. שיווק אוטומטי מאפשר לנו ליצור הזדמנויות נוספות לבצע מכירות המשך (Upsells), מכירה של מוצרים משלימים ותקשורת שוטפת המייצרת לקוחות חוזרים.

עלינו להרגיש חופשיים לבנות משפך מכירות ללקוחות שכבר ביצעו את העסקה הראשונה וכך להישאר בקשר ובתודעת הלקוחות (מבלי להשקיע זמן באמת).

לסיכום, שיווק אוטומטי מייצר אזור חדש בעולם השיווק כאשר
המטרה העיקרית היא פחות הוצאה לפועל של פעולות פשוטות אלא שילוב של ייעול תהליכים
וחשיבה קריאטיבית. שיווק אוטומטי לא הופך את השיווק לקל יותר, אבל אין ספק שהוא
הופך את השיווק למרגש יותר. 

Ymedia חברת לידים

יופה מדיה בע"מ הינה חברת לידים וותיקה ומנוסה בעלת רקורד עשיר בתחום מכירת לידים, עד היום סופקו מיליוני לידים ע"י החברה באמצעות ערוצי שיווק שונים ומגוונים בתחומים תחרותיים. כיום, החברה מנהלת תקציבי מדיה בגובה עשרות מיליוני ש"ח בשנה.

המומחיות שלנו

תחום הפיננסים זה התחום שאנו הכי חזקים בו, בהתחייבות: ביטוח, הלווואות, אשראי, משכנתאות, פנסיוני, ניהול השקעות ועוד.

יצירת קשר
Ymedia קניית לידים
5.0
מבוסס על 41 ביקורות
powered by Google
js_loader

שניה לפני שהלכת!

רצינו להציע לך חבילת לידים במחיר מיוחד,

לקבלת פרטים מלאו את הטופס:

להזמנת חבילת לידים מלאו פרטים:

דברו איתנו

לשיחת ייעוץ מהירה מלאו פרטים או התקשרו:
073-3742226