שניה לפני שהלכת!
רצינו להציע לך חבילת לידים במחיר מיוחד,
לקבלת פרטים מלאו את הטופס:
עמוד הבית » כיצד נבנית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי לעסק?
אין דרך אחת לפרסם מוצר או שירות מסוים, וכל מקרה חייב להיבחן לפרטי פרטים. כמות האפשרויות הפתוחות לפנינו בשיווק דיגיטלי היא גדולה מאוד, ולפני שמתחילים לשווק, חשוב לענות על מספר רב של שאלות ולבנות אסטרטגיה מסודרת. ככל שיודעים יותר ומשקיעים יותר מחשבה לפני שמתחילים לשווק בפועל, כך השיווק הופך למושכל, מדויק וחכם יותר – והסיכוי להצליח עולה בהתאמה.
בראש ובראשונה יש להיכנס בעובי הקורה ולאפיין את המוצר או השירות שעתידים להיות משווקים לפני כל התחלת שיווק דיגיטלי. זוהי נקודת פתיחה טובה לבניית אסטרטגיה יעילה, חכמה ומותאמת אישית. כדאי לשקול בין היתר את השאלות הבאות:
כל הקשור לפילוח מדויק של הקהלים מהווה חלק משמעותי מאוד מהאסטרטגיה, וכדאי להתייחס אליו בהתאם. המטרה היא לא רק להבין שהמוצר מתאים לצורך הדוגמא לגברים בני 30-50, אלא לרדת לרזולוציות נמוכות יותר. כדאי לבנות פרופיל מדויק של הלקוח האידיאלי – מהם תחומי העניין שלו, מה הוא אוהב ומה הוא לא אוהב, עם אילו רעיונות הוא מזדהה, כמה הוא גולש, באיזה משלב שפה הוא משתמש, מהם הרגלי הצריכה שלו – ועוד. כשאתם יודעים מי הבנאדם, תוכלו לכתוב לו בהתאם. תוכלו לדעת מה מפחיד, מפעים או משמח אותו. תוכלו להבין מה מניע אותו – ואיך אתם תוכלו להניע אותו לפעולה. לצורך כך ניתן להשתמש גם במידע שהצטבר עד כה בקמפיינים קודמים, במידה והיו, או בטראפיק שהגיע לאתר.
למוצרים שונים עשויים להתאים ערוצי שיווק דיגיטלי שונים. בנימה כללית, ניתן לומר ששירותים ומוצרים בעלי פן וויזואלי חזק, יתאימו לשיווק באינסטגרם. שירותים ומוצרים שמיועדים לקהל עסקי, יתאימו לשיווק בלינקדאין. שירותים ומוצרים של בעלי מקצוע למיניהם יתאימו לשיווק בגוגל. לכל ערוץ יש את האופי והדינאמיקה שלו, וכמובן שהאסטרטגיה מפרטת על פני אילו ערוצים דיגיטליים יתפרס השיווק בפועל.
לאחר שהבנו מהו טיב המוצר או השירות, למי אנחנו מפרסמים ובאילו ערוצי שיווק אנחנו משתמשים – ניתן להתחיל לחשוב על כל מה שנוגע לתוכן ולקריאייטיב. זהו נושא רחב ומורכב מאוד, וכמובן שכל מקרה לגופו. הנה כמה שאלות רלוונטיות מאוד לכל פרסום באשר הוא:
בשלב הזה יש לחלק את העוגה. כל ערוץ שיווקי וכל שלב במשפך השיווקי יכולים לקבל נתח שונה מתקציב השיווק הכללי. אם אתם משלבים למשל בין שיווק בפייסבוק ושיווק באינסטגרם, יש לקבוע איזה אחוז מהתקציב ילך לכל ערוץ. יש לקבוע כמה יושקע בגיוס לקוחות וכמה יושקע ברימרקטינג ובשימור לקוחות. מלבד הצורך לקבוע מהו תקציב העל, חשוב להבין כיצד הוא מתחלק במיקרו.
כמובן שאחרי שבניתם אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, יש להוציא אותה לפועל, לעקוב אחרי התוצאות ולהשתמש בכלים לניתוח על מנת למצוא חורים אפשריים. מלבד מעקב אחרי לידים והמרות, יש לבחון באופן ספציפי את יעילות הערוצים, הקמפיינים, הקהלים, המסרים, הקריאייטיב, המשפך השיווקי – וכו'. כך תוכלו לערוך אופטימיזציה אמיתית לשיווק ולשפר אותו בטווח הקצר והארוך.
רצינו להציע לך חבילת לידים במחיר מיוחד,
לקבלת פרטים מלאו את הטופס: